Sunday, 05.19.2024
Nikolay Dimitrov
Site menu
Catalog categories
Научни публикации [32]
Полезни статии [7]
Книги [7]
Main » Articles » Научни публикации

Производителност на системите за приемане на зърно в зърнохранилищата.

Димитров, Н., 2014. Производителност на системите за приемане на зърно в зърнохранилищата. Сб. трудове от научна конференция на Русенския университет - Филиал Разград. Биотехнологии и хранителни технологии, Разград, България, т. 53, кн. 10.2, стр. 135-139.

Производителността на системите за приемане на зърно, доставяно с автомобилен транспорт в зърнохранилищата е определена, като е използвана „Теорията на масовото обслужване“. Моделът е от вида „М/М/с“ с една или две приемни системи и дисциплина на обслужване „първи постъпил – първи обслужен“. Необходимата средна скорост на приемане е определена при ограничително условие времето за престой на превозните средства да не надхвърля 0,5 и 1 h с нива на доверие 0,95 и 0,999. Установени са зависимости между скоростта на постъпване и скоростта на приемане на превозните средства. Производителността на приемните системи е определена като функция от максималното дневно постъпление, средната товароносимост на превозните средства и продължителността на работния ден. Зависимостите при една обслужваща система са чисто линейни (R2=100%), а при две са близки до линейните (R2>99%).

Пълен текст (PDF)

Dimitrov, N., 2014. Capacity of truck receiving systems in grain storage facilities. In Proceedings of The International Conference in University of Ruse. Branch Razgrad. Bulgaria. Biotechnologies and food technologies Vol. 53, book 10.2, pp. 135-139.

Abstract: The capacity of truck receiving systems in grain storage facilities is determined using the "Queuing theory". The "M/M/c" model of queue with one or two service systems and discipline "first in - first out" is used. The required mean service rate is determined with restrictive conditions the mean time in the system should not exceed 0.5 and 1 h with confidence levels 0.95 and 0.999. Relationships between mean arrival rate and mean service rate of trucks is established. The capacity of receiving systems is determined as function of maximum daily supplies, average truck capacities and working hours of the facility. Correlations for one service system is linear (R2=100%) and for two service systems are close to linear (R2>99%).

Full text (PDF)

Category: Научни публикации | Added by: nickkin (03.10.2015)
Views: 447 | Rating: 0.0/0 |
Total comments: 0
Name *:
Email *:
Code *:
Login form
Search
Site friends
Statistics

Total online: 1
Guests: 1
Users: 0
Copyright MyCorp © 2024
Free web hostinguCoz